вторник, 21 января 2014 г.

Чи потрібні нам альтернативні джерела енергії?

Учень:
Називає способи вимірювання температури, види теплопередачі, одиниці температури, кiлькостi теплоти;
наводить приклади теплової рівноваги, теплообмiну, теплових двигунiв, застосування теплотехнiки в життi людини;
розрiзняє види теплопередачi (теплопровiднiсть, конвекцiя, теплове випромiнювання);
формулює ознаки теплового балансу;
записує формули кiлькостi теплоти, щойде на нагрiвання, теплоти згоряння палива, ККД нагрівника, теплоти плавлення, теплоти пароутворення, рiвняння теплового балансу у випадку змiшування гарячої i холодної води;
може описати плавлення i кристалiзацiю твердих тiл, випаровування i конденсацiю рiдин, кипiння, перетворення енергії в теплових процесах, принцип дiї теплових машин, вплив тепло-технiки на оточуюче середовище;
класифiкувати види теплопередачi;
характеризувати напрям плину теплових процесiв у природному середовищi, умови переходу речовини з одного агрегатного стану в iнший, вплив теплотехнiки на оточуюче середовище;
аналiзувати графіки теплових процесiв, зокрема пiд час плавлення твердого тiла;
пояснити перебiг теплових процесів пiд час теплообмiну, тепловий баланс як наслiдок закону збереження енергiї в теплових процесах, принцип дії двигуна внутрішнього згоряння, парової турбiни; обґрунтувати змiни агрегатного стану речовини на основi атомно-молекулярного вчення про будову речовини;
здатний спостерiгати за перебiгом рiзних теплових процесiв;
вимiрювати питому теплоємнiсть речовини, ККД нагрівника;
користуватися термометром, калориметром;
дотримується правил безпекипiд час роботи з нагрівниками;
може
розв’язувати задачi, застосовуючи формули кiлькостi теплоти, теплоти згоряння палива, ККД нагрівника, теплоти плавлення i кристалiзацiї, теплоти пароутворення i конденсацiї, рівняння теплового балансу.
Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
·         В учнів будуть вдосконалюватися навички збирання даних кількома способами, аналізу, впорядкування, осмислення та опрацювання відомостей про місцеві комерційні структури.
·         Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
·         Базове розуміння етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
·         Розуміння принципу побудови медіа повідомлень, того, для яких цілей та із застосуванням яких інструментів та за яких умов вони зроблені, їх характеристик.
·         З’ясування способів інтерпретації інформації різними особами, включення або відсутність різних оцінок та точок зору, усвідомлення залежності медіа-повідомлень від ціннісних норм та точок зору та розуміння того, як медіа можуть впливати на думки та поведінку.
·         Розуміння підґрунтя та базових засад етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
·         Вміння критично відноситися до різних форм оцінювання запропонованих  вчителем або за формою запропонованою вами

Учні навчаться переконливо демонструвати відомості про місцеві водойми, добираючи відповідні типи  за допомогою графіків чи діаграм або  інших засобів візуалізації даних
Ключове запитання
Якими альтернативними джерелами енергії можна скористатись для опалення та освітлення власного будинку?
Тематичні запитання
Як можна використати відновлювані джерела енергії для потреб власного будинку?
Чому сонячна енергія повинна розглядатися як альтернатива викопним видам палива?
Чи можна спроектувати пристрій, що буде перетворювати енергію Сонця для корисних цілей?
Змістові запитання
Які фактори обмежують передачу сонячного тепла?
Який вплив сонячної енергії на різні матеріали, і як ми можемо використовувати ці ефекти?
Як передається тепло?
Як обертання Землі і положення Сонця впливають на тепло і температуру на Землі?
План оцінювання
o Модуль 3: Запишіть перший варіант Плану оцінювання та запишіть остаточний варіант методів та інструментів оцінювання навчальних потреб учнів в розділі На початку проекту.
o Модуль 8: Запишіть перший варіант Стислого опису оцінювання та опишіть використанняФорми оцінювання для учнівської підсумкової роботи.
oМодуль 9: Створіть інструмент для оцінювання самоспрямування учнів у навчанні та створіть остаточний варіант Графіку оцінювання  та Стислого опису оцінювання.
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Опитування/Анкетування
 Мозкова атака
Обговорення Основних запитань
Перегляд презентації вчителя та її обговорення
Використання «Асоціативного куща»
Робота з таблицями «ЗХД»

Опитувальник/тест
Таблиця «ЗХД» (Знаю; Хочу дізнатися; Дізнався)
Журнали спостережень
Записи/нотатки вчителя
Презентація Основних запитань

Анкетування
Консультації
 Самостійна робота з Формами оцінювання (само- та взаємооцінювання)
Розв’язування задач

Анкета
Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки
Форма для оцінювання продуктів проекту
Письмові огляди, звіти
Журнали спостережень учнів
 Форми для надання зворотного зв’язку
Демонстрація (захист проекту), презентація
Рольова гра
Опитування
Робота з таблицями «ЗХД»

Підсумкове есе
Форма оцінювання публікації, презентації (продукту)
Таблиця «ЗХД»

Стислий опис оцінювання
На початку проекту за допомогою вступної презентації та бесіди з дітьми, вчитель проводить актуалізацію знань та оцінку первинного досвіду учнів з теми. Тема проекту презентується вчителям та учням за допомогою буклету, завдяки мозкової атаки учні обговорюють тему. В ході анкетування «Якими альтернативними джерелами енергії можна скористатись для опалення та освітлення власного будинку? учні виявляють свій рівень знань. Заповнюють перший та другий стовпчики таблиці З-Х-Д. Учні об’єднуються в групи для пошуку відповідей на проблемні питання, обговорюються критерії оцінювання їх проектної діяльності. В ході проекти учні заповнюють контрольні списки планування проекту, контрольні списки групової роботи , форми самооцінювання. За допомогою форм оцінювання оцінюються кінцеві продукти учнівської діяльності. Контрольні списки оцінювання надаються учням на початку проектної діяльності, форми само оцінювання, форми взаємооцінювання групової роботи використовуються в середині проекту. В ході роботи над проектом вчитель веде спостереження за роботою дітей в групі. Під час консультацій використовуються контроль списки та підказки для спрямування самостійності учнів у проекті.
Оцінювання в рамках даного проекту буде проводитися впродовж всієї роботи учнів і буде реалізовуватися наступними методами:
-      вхідне тестування;
-      формулююче оцінювання;
-      таблиця ЗХД.

Приклад таблиці ЗХД

Методичні засади
Попередні знання та навички
Учні повинні мати попередні знання з теми «Кількість теплоти. Теплові двигуни і проблема охорони навколишнього середовища». Вони повинні вміти  працювати у текстовому редакторі Word, та редакторахPublisher, PowerPoint, вміти будувати діаграми і вставляти їх у різні програми.
Діяльність учнів та вчителя
При вивченні теми «Енергія. Види енергії» учні виконують дослідження про вплив традиційних джерел енергії  на навколишнє середовище, про переваги альтернативних джерел енергії.
Зробити аналіз знань, умінь і навичок учнів з попередніх тем, а саме «Кількість теплоти». Продемонструвати вчительську презентацію «Чи потрібні нам альтернативні джерела енергії?» для з’ясування навчальних потреб учнів.
Під час вивчення теми учні використовують Інтернет для знаходження додаткового матеріалу по темі «Види енергії», вивчають екологічні проблеми сучасності, ознайомлюються з альтернативними джерелами енергії та їх застосування в сучасних умовах.
Учні використовують створену вчителем учнівську презентацію для  обрання теми проекту, правильного вибору Ключових, Тематичних та Змістових питань, для розробки форми само оцінювання.
Оцінювання учнівських комп’ютерних робіт здійснюється за схемом ЗХД (Знаю, Хочу, Довідався).
В ході вивчення теми використовуються різні форми та методи навчання (наприклад, Мозкова атака, Мікрофон та інше), систематично проводиться Рефлексія для формування і оцінювання само спрямованості учнів та відслідковування їх фактичних знань.
Вчитель систематично допомагає учням різних груп глибше розкрити тему проекту, він надає різні інструкції та вказівки для допомоги їх навчанню Учні знайомляться з критеріями, згідно яких буде проводитись оцінювання. Заповнюється форма 3-Х-Д. Впродовж роботи над проектом кожна група заповнює узагальнені висновки одержанні ними впродовж вивчення теми.
Остаточна оцінка за тему виставляється з урахуванням оцінки за презентацію, оцінки за вміння виступати перед аудиторією, брати участь в обговоренні, задавати питання, оцінки за опитування, оцінки за контрольну роботу.
На початку вивчення теми провести бліц-тестування з метою оцінки рівня досягнень учнів. Результати тестування обговорити. Учитель проводить урок, на якому дає основні поняття про функції, готує список літератури з теми проекту. Клас поділяється на 2 групи: фізики, математики. Оголошуються критерії оцінювання роботи учнів. Учні обговорюють тему проекту,цілі, завдання, вживаються в ситуацію, складають план роботи групи, та розподіляють обов’язки у групі.
Для визначення рівня знань перед початком роботи в проекті, учитель пропонує заповнити З-Х-Д таблицю. Після цього учитель пропонує учням проект. Для того щоб учні чітко розуміли, що від них вимагають, учитель демонструє свою - презентацію.
Перша група учнів «Фізики» знаходить матеріали функціональних залежностей у реальному житті. За результатами своєї діяльності учні роблять власні висновки.
Друга група «Математики» опрацьовують прийоми побудови графіків лінійних функцій і
створюють презентацію для демонстрації.
Впродовж роботи над проектом вчитель консультує групи; Учні обговорюють результати,
оформляють проект згідно з планом, оцінюють свою роботу і роботу учнів своєї групи.
Наприкінці роботи над проектом вчитель оцінює роботу груп, оцінює узагальнюючі висновки,
учні заповнюють таблицю З-Х-Д.

Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
Для учнів, що мають проблеми у навчанні, призначити індивідуальних консультантів з числа учасників групи. Створити шаблони, якими можна скористатися під час виконання завдань.
·      Учні будуть оцінюватись за допомогою критеріїв оцінювання:
·      Power Point, за якою вони отримають бали за організацію, зміст, оформлення, самостійність виконання;
·      Публікації, за якою вони будуть отримувати бали за розуміння змісту, граматику та орфографію, оформлення, зображення та графіку;
·       Веб-сторінки, за якою вони отримуватимуть бали за зміст, оформлення та   
організацію Веб-сторінки.
Обдаровані учні
·      Вони можуть допомогти вчителю знаходити і робити закладки на відповідних веб-сайтах;
·      Вони можуть створювати свої власні оформлення;
·      Вони можуть робити більш глибокі дослідження, додати більше сторінок до своїх інформаційних листів та більше слайдів до презентації;
·       Доручити їм виконання функцій, діаграм  по плануванню та керуванню роботи груп учнів.
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)
Фотоапарат
Комп’ютер (и)
Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
Доступ до Інтернету
Лазерний диск
Принтер
Мультимедійний проектор
Сканер
Телевізор
Відеомагнітофон
Відеокамера
Обладнання для відео конференцій
Інше      
Програмне забезпечення (відмітьте необхідне)
Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
Програма для створення публікацій
Програма для електронної пошти
Енциклопедія на  компакт-диску
Програма для роботи із зображеннями
Програма для створення комп’ютерних презентацій
Програма для роботи з Інтернетом
Програма для  розробки веб-сторінок
Програма для роботи з текстами
Інше      
Друковані матеріали
1.Коршак та ін. Фізика-8.
2.Гончаренко С.У. Фізика-10.
3.Гончаренко С.У. Методика навчання фізики. Молекулярна     фізика.- К.: Рад. шк.-1988.-171с.
4.Білоус С. Методика динамічного моделювання.-К.: «Шк.. світ».-2004.
5.Тихомирова С. А. Дидактичні матеріали з фізики 7-11класи.- М.: «Шк. Преса». – 2003.
Обладнання та канцтовари
Фотоплівка, фотоплівка, папір, отепер, маркери, олівці, дидактичний матеріал
Інтернет ресурси
·         uk.wikipedia.org/wiki/Тепловий_двигун
·         shkolyar.in.ua/teplovi-dvyguny
·         www.refine.org.ua › Фізика
·         referatu.com.ua/referats/183/2565
·         www.youtube.com/watch?v=0clZuTQ9zgM
Інші ресурси
Енергія, робота, теплова машина, екологія

Стислий опис
У темі буде розкрито застосування альтернативних джерел енергії. Учні повинні розбитися на групи і досліджувати застосування енергії сонця, вітру, річок для альтернативного використання. В проекті буде розкрито вплив альтернативих джерел енергії на навколишнє середовище, та їх використання в реальному світі.
Предмет, навчальна тема
Проект розроблено для учнів 8 класу, предмет – фізика,тема «Енергія. Види Енергії». Ця тема дає зв’язок з природознавством, технологією. Освітня галузь “Природознавство”
Клас (вікова категорія)
8 клас, 14 років
Приблизний час вивчення теми
Двадцять 45-хвилинних уроків, або 10 тижнів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий